Socjologia ekonomiczna (studia I stopnia)
Na tym kierunku:
– nauczysz się:
– jak działają rynki i instytucje społeczne,
– jak kultura, normy i sieci społeczne kształtują gospodarkę,
– jakie są mechanizmy nierówności ekonomicznych,
– jak budować zaufanie w biznesie i finansach.

Dlaczego warto wybrać socjologię ekonomiczną?
Studenci socjologii ekonomicznej nie tylko zdobywają teoretyczną wiedzę, ale także uczą się jej praktycznego zastosowania, np. poprzez zakładanie wirtualnej firmy!
W ramach zajęć projektowych studenci tworzą i rozwijają własne wirtualne przedsiębiorstwo, wykorzystując zdobyte umiejętności w realnych scenariuszach biznesowych.
Etapy zakładania wirtualnej firmy:
1. Badanie rynku i analiza danych
Analiza trendów społecznych i ekonomicznych
Segmentacja klientów i przewidywanie ich zachowań
2. Opracowanie strategii biznesowej i marketingowej
Tworzenie modelu biznesowego firmy
Budowanie strategii marketingowej opartej na danych społecznych
3. Zarządzanie firmą i rozwój sieci kontaktów Praktyczne negocjacje biznesowe i zarządzanie zespołem
Współpraca w sieciach społecznych i biznesowych
Budowanie kapitału społecznego firmy
4. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) i rozwój firmy
Tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju
Analiza wpływu firmy na społeczeństwo i gospodarkę
Dopasowanie działań do polityk publicznych i regulacji
Co wyróżnia program kierunku socjologia ekonomiczna?
To jedyny taki program w Polsce Łączymy socjologię i ekonomię w sposób, którego nie znajdziesz nigdzie indziej. Co nas wyróżnia? Praktyczne podejście – zakładasz własną wirtualną firmę!
Nie tylko uczysz się teorii, ale tworzysz i zarządzasz własnym biznesem. Przechodzisz przez cały proces – od analizy rynku po strategie marketingowe i rozwój firmy.
Przykładowe przedmioty:
- Metody i techniki badań rynkowych,
- Ekonomia,
- Socjologia konsumpcji,
- Prawo gospodarki,
- Ochrona prawna konsumenta i konkurencji,
- Zachowania rynkowe podmiotów gospodarczych
Kluczowe kompetencje, które nabędziesz po kierunku socjologia ekonomiczna:
- Kompetencje biznesowe i zarządzanie projektami
Tworzenie analiz biznesowych i raportów dla firm i instytucji
Umiejętność pracy w interdyscyplinarnych zespołach
Negocjacje i zarządzanie relacjami społecznymi w biznesie - Polityka publiczna i CSR
Analiza wpływu polityk społecznych na gospodarkę
Tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju dla firm i organizacji
Zarządzanie projektami społecznymi i ekonomicznymi
Gdzie do pracy po kierunku socjologia ekonomiczna?
- Specjalista ds. marketingu i badań konsumenckich (Marketing Researcher/Strategist
- HR Business Partner / Specjalista ds. zarządzania talentami
- Ekspert ds. polityk publicznych i CSR (Policy Analyst/CSR Specialist)
- Przedsiębiorca / startupowiec
- Kierunek prowadzi Instytut Socjologii.