Poznaj nasze kierunki magisterskie: SOCJOLOGIA EKONOMICZNA!

Na tym kierunku nauczysz się:

  • jak wykorzystywać kompetencje analiz socjologicznych do interpretacji zjawisk ekonomicznych,
  • jak realizować projekty badawcze oraz strategie rozwojowe społeczności,
  • jak analizować mechanizmy funkcjonowania rynków pracy, -jak zrozumieć i wprowadzać działania związane z rozwojem przedsiębiorczości
zdjęcie przeszklonego wnętrza budynku

Dlaczego warto wybrać socjologię ekonomiczną?

To jedyny taki program w Polsce Łączymy socjologię i ekonomię w sposób, którego nie znajdziesz nigdzie indziej. Co nas wyróżnia?

Praktyczne podejście – uczysz się jak skutecznie wykorzystywać analizę danych i dostępnych informacji, zarządzać własnym biznesem, a także projektować i doradzać innym podmiotom strategie rozwoju.

Co wyróżnia program kierunku socjologia ekonomiczna?

Prowadzenie badań empirycznych – umiejętności zastosowania metodologii badawczej, co pozwoli im na samodzielne przeprowadzanie badań socjologicznych oraz analizowanie zjawisk ekonomicznych.

Opracowywanie i monitorowanie strategii rozwojowych – umiejętności związane z planowaniem i wdrażaniem strategii, które mają na celu rozwój społeczności, a także będą potrafili oceniać ich skuteczność.

Tworzenie skutecznych kampanii reklamowych i brandingowych – umiejętność tworzenia reklam dostosowanych do potrzeb konsumentów oraz budowania marki, co jest istotne w kontekście rozwoju przedsiębiorczości i marketingu.

Przykładowe przedmioty:

Gospodarka i społeczeństwo

Konsumpcjonizm i dekonsumpcja a rozwój zrównoważony

Kreowanie wizerunku firmy

Analiza danych ilościowych i jakościowych w badaniach rynkowych

Kluczowe kompetencje, które nabędziesz po kierunku socjologia ekonomiczna:

Analiza badań społecznych i marketingowych w kontekście o otoczeniu ekonomicznym – szczególnie cenna w kontekście badań rynkowych, analiz społecznych oraz w pracy w instytucjach zajmujących się polityką społeczną i gospodarczą.

Realizacja badań empirycznych i strategii rozwojowych – kompetencje niezbędne w pracy w organizacjach non-profit, administracji publicznej oraz w firmach konsultingowych, gdzie analizowanie i wdrażanie efektywnych strategii ma kluczowe znaczenie.

Wdrażanie strategii zarządzanie kryzysowego i marketingowego – niezbędne w dzisiejszym zglobalizowanym i konkurencyjnym rynku pracy, gdzie odpowiednie reagowanie na zmieniające się warunki oraz umiejętność skutecznej komunikacji z klientami są kluczowe dla sukcesu organizacji.

Gdzie do pracy po kierunku socjologia ekonomiczna?

Analityk rynku w biznesie i instytucjach publicznych

Specjalista ds. PR i Komunikacji

Doradca Strategiczny w Firmie Konsultingowej

Pracownik Administracji Samorządowej

Koordynator realizacji programów i projektów wdrożeniowych w administracji publicznej lub III sektorze

Kierunek prowadzi Instytut Socjologii.

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

logo fundusze europejskie
logo Rzeczypospolita Polska
logo unii europejskiej fundusz społeczny
NEWSLETTER