Poznaj nasze kierunki magisterskie: SOCJOLOGIA EKONOMICZNA!
Na tym kierunku nauczysz się:
- jak wykorzystywać kompetencje analiz socjologicznych do interpretacji zjawisk ekonomicznych,
- jak realizować projekty badawcze oraz strategie rozwojowe społeczności,
- jak analizować mechanizmy funkcjonowania rynków pracy, -jak zrozumieć i wprowadzać działania związane z rozwojem przedsiębiorczości

Dlaczego warto wybrać socjologię ekonomiczną?
To jedyny taki program w Polsce Łączymy socjologię i ekonomię w sposób, którego nie znajdziesz nigdzie indziej. Co nas wyróżnia?
Praktyczne podejście – uczysz się jak skutecznie wykorzystywać analizę danych i dostępnych informacji, zarządzać własnym biznesem, a także projektować i doradzać innym podmiotom strategie rozwoju.
Co wyróżnia program kierunku socjologia ekonomiczna?
Prowadzenie badań empirycznych – umiejętności zastosowania metodologii badawczej, co pozwoli im na samodzielne przeprowadzanie badań socjologicznych oraz analizowanie zjawisk ekonomicznych.
Opracowywanie i monitorowanie strategii rozwojowych – umiejętności związane z planowaniem i wdrażaniem strategii, które mają na celu rozwój społeczności, a także będą potrafili oceniać ich skuteczność.
Tworzenie skutecznych kampanii reklamowych i brandingowych – umiejętność tworzenia reklam dostosowanych do potrzeb konsumentów oraz budowania marki, co jest istotne w kontekście rozwoju przedsiębiorczości i marketingu.
Przykładowe przedmioty:
Gospodarka i społeczeństwo
Konsumpcjonizm i dekonsumpcja a rozwój zrównoważony
Kreowanie wizerunku firmy
Analiza danych ilościowych i jakościowych w badaniach rynkowych
Kluczowe kompetencje, które nabędziesz po kierunku socjologia ekonomiczna:
Analiza badań społecznych i marketingowych w kontekście o otoczeniu ekonomicznym – szczególnie cenna w kontekście badań rynkowych, analiz społecznych oraz w pracy w instytucjach zajmujących się polityką społeczną i gospodarczą.
Realizacja badań empirycznych i strategii rozwojowych – kompetencje niezbędne w pracy w organizacjach non-profit, administracji publicznej oraz w firmach konsultingowych, gdzie analizowanie i wdrażanie efektywnych strategii ma kluczowe znaczenie.
Wdrażanie strategii zarządzanie kryzysowego i marketingowego – niezbędne w dzisiejszym zglobalizowanym i konkurencyjnym rynku pracy, gdzie odpowiednie reagowanie na zmieniające się warunki oraz umiejętność skutecznej komunikacji z klientami są kluczowe dla sukcesu organizacji.
Gdzie do pracy po kierunku socjologia ekonomiczna?
Analityk rynku w biznesie i instytucjach publicznych
Specjalista ds. PR i Komunikacji
Doradca Strategiczny w Firmie Konsultingowej
Pracownik Administracji Samorządowej
Koordynator realizacji programów i projektów wdrożeniowych w administracji publicznej lub III sektorze
Kierunek prowadzi Instytut Socjologii.