
dr hab. Barbara Wiśniewska-Paź
profesor Uniwersytetu
Zakład Socjologii Bezpieczeństwa i Edukacji
Kierownik
Zakład Socjologii Bezpieczeństwa i Edukacji
Kierownik
Centrum Studiów i Edukacji na rzecz Bezpieczeństwa
Pełnomocnik Dziekana ds. bezpieczeństwa
Wydział Nauk Społecznych
barbara.wisniewska-paz@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 51 21
Zainteresowania
- development
- bezpieczeństwo
- teaching
- personal security
- zagrożenia
- edukacja
- terroryzm
- społeczeństwo
- threats
- security culture
Dyscyplina naukowa
- nauki o bezpieczeństwie
- nauki socjologiczne
Najnowsze publikacje
- Neutralność Szwajcarii : wymiary bezpieczeństwa neutralnego państwa
- Założenia oraz cele Grupy Wyszehradzkiej, Inicjatywy Trójmorza i Inicjatywy Środkowoeuropejskiej a instytucjonalno-prawny wymiar prewencji terrorystycznej przykładowych państw członkowskich: Węgier, Estonii i Łotwy
- Globalizacja nieregularnej migracji : rozważania o wpływie międzynarodowego kryzysu migracyjnego i jego implikacjach
- Bezpieczeństwo personalne i strukturalne w kontekście kształtowania współczesnej kultury bezpieczeństwa
- Kompetencje informatyczne uczniów kształtowane w trakcie edukacji podstawowej i ponadpodstawowej na podstawie oceny „krzyżowej” - nauczycieli i uczniów szkół średnich : województwo dolnośląskie
- Kultura bezpieczeństwa a edukacja : wzajemne konteksty, relacje i wyzwania
- The idea of synergic quality management as a key pillar of building social resilience
- Idea synergicznego i permanentnego zarządzania jakością (total quality management) : geneza, cele i zasady
- Fake news : kontekst, cele, mechanizmy oddziaływania i formy przeciwdziałania
- Szwajcaria jako fenomen wśród państw Europy ukształtowanych w cywilizacji zachodniej : w perspektywie koncepcji cywilizacji Feliksa Koniecznego
- Współpraca cywilno-wojskowa (CIMIC) : cele, zadania, regulacje prawne, polskie doświadczenia
- Szwajcarskie granice i pogranicza : fenomen trwania w jedności w obliczu różnorodności
- Współczesne zagrożenia a bezpieczeństwo : rola edukacji
- Program pilotażowy klas mundurowych : założenia, proces wdrażania i doświadczenia wyniesione z eksperymentu z 1999 roku
- Idea jedności w różnorodności oraz koncepcja obrony totalnej wobec neutralności i bezpieczeństwa Szwajcarii = The idea of unity in diversity and the concept of total defense against the neutrality and security of Switzerland
- Znaczenie kontekstów i mechanizmów społecznych, edukacyjnych i komunikacyjnych w budowie V rodzaju sił zbrojnych
- Strategia UE w zakresie Unii Bezpieczeństwa 2020 : innowacyjność, współpraca policyjna i ochrona Europejczyków przed terroryzmem i przestępczością zorganizowaną
- Edukacyjne aspekty kształtowania kultury bezpieczeństwa a rola inteligencji i kompetencji komunikacyjnych we współczesnej rzeczywistości cyfrowej
- Sens edukacji antyterrorystycznej : rola, zadania oraz inicjatywy Centrum Prewencji Terrorystycznej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Bezpieczeństwo i jego względny charakter a współczesne zagrożenia : sens długofalowej edukacji społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa